« Réponse #3 le: juin 20, 2017, 10:04:03 pm »
[Question 04]A sci-fi novel and the conduct of a classical art such as ballet does not seem at first glance to have easy connections; where does the idea of a Dune Ballet come from? How does it fit together?
Mélanger science-fiction et art traditionnel comme le ballet ne semble pas aller de soi, d'où vient cette idée et comment le rapprochement s'opère t'il?Ballet has a long history of story telling. Many are familiar with Swan Lake (which you mention [in the next question]) and Don Quixote. The body is extremely expressive, shapes, forms, lights and costumes can express complex ideas as well as words can. The only difference is the medium being used. I chose a science fiction novel to fit with a festival's theme of space. It turned out to be excellent material for a story ballet. I'm only limited by my imagination. I hope to one day expand on the current version of the ballet.
Le ballet a toujours permis de raconter des histoires. Beaucoup connaissent 'Le Lac des Cygnes' (que vous mentionnez [NDLT: dans la question suivante]) ainsi que Don Quichotte. Le corps est très expressifs : des formes, des silhouettes, lumières et costumes permettent d'exprimer des idées complexes aussi bien que les mots. La seule différence est celle du médium. J'ai choisi une nouvelle de science-fiction pour satisfaire à un thème de festival sur l'espace. Il s'est avéré que c'était un matériel excellent pour un ballet. Je ne suis limitée que par mon imagination. J'espère pouvoir un jour étendre la version actuelle du ballet.
« Modifié: juin 21, 2017, 09:01:22 pm par ionah »